Betalning och leverans: Alla priser på hemsidan är inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala beloppet och all betalning sker via Klarna. Klarnas villkor kan du läsa om här. Din faktura kommer aktiveras inom 28 dagar hos Klarna. Leveranstid står vid varje produkt i webbutiken och den står också i meddelandet du får till din e-postadress efter beställning. Leveranstiden skiljer sig åt beroende på hur mycket arbete din produkt kräver, för mer information gå till respektive produkt i webbutiken.
Ångerrätt: Ångerrätten gäller inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning om det gäller en opersonlig vara (exempelvis ett tomt släktträd med standardbild). Har du beställt en personlig vara (exempelvis släktforskning eller ett släktträd med eget fotografi eller ett ifyllt släktträd) gäller ångerrätten från det du har beställt varan fram till samtycke om påbörjat uppdrag. Påbörjat uppdrag av en personlig vara betyder alltså att ångerrätten har löpt ut. Vill du utnyttja ångerrätten kontaktar du mig på info@slaktforskartjanst.se och berättar varför du har ångrat dig.
Återbetalning och retur: Är produkten skadad när du hämtar varan vill jag att du meddelar mig det inom 1-2 dagar. För samtliga returer kontaktar du info@slaktforskartjanst.se och talar om varför du vill göra en retur. Avvakta retursedel. Vid korrekt användning av ångerrätten får du din betalning inom 30 dagar från den dag varan återkom alternativt från det du meddelat att du ångrat dig. Observera att varan ska vara i samma skick som när du mottog den, skadas varan återbetalas den inte.
Uthämtning av försändelse: Du kommer få en avi från postombudet, är det PostNord har du 6 dagar på dig att hämta paketet (dag 7 returneras det) och med Bring har du 13 dagar på dig (dag 14 returneras det). Hämtar du inte ut ditt paket hos postombudet returneras det och du debiteras 200 kr för att täcka kostnader, kostnaden dras från ditt återbetalningsbelopp. Vill du ha varan skickad till dig på nytt meddelar du det direkt och du debiteras då istället 69 kr. Observera att ett ej hämtat paket inom 14 dagar inte är samma sak som att utnyttja ångerrätten, för information om ångerrätt se ovan.
Lag och tvist: Klagomål eller synpunkter gällande beställda tjänster/produkter meddelas till info@slaktforskartjanst.se. Vi kan alltid hitta en lösning på problemet. Notera att svarspost ibland hamnar i din skräppost. Du kan även kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN) om du inte är nöjd med hur ditt ärende hanteras (https://www.arn.se/konsument/). Släktforskartjänst följer alltid deras rekommendationer. Upplever du att problemet inte går att lösa direkt med Släktforskartjänst kan du skicka ditt klagomål till EU:s ODR-plattform (tvistlösning) (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).